[Muziek]
Hallo luisteraars, welkom bij de podcast van Fragile Wing voor SRM Survivors. Mijn
naam is Carla Hamoen. Ik ben psycholoog en werk al zo'n 25 jaar met SRM survivors en mensen met
dis. Ik ga in deze podcast op reis met Emma, een survivor die ons mee gaat nemen in haar wereld.
om inzicht te geven in geprogrammeerde dis en om survivors aan te moedigen in hun helingsproces.
Hallo, welkom allemaal bij de 4de aflevering alweer van onze podcast. Welkom ook weer Emma
en jou. Dankjewel. Goed om weer bij elkaar te zijn en elkaar weer te spreken. Ja. Ehm vandaag
willen we in deze aflevering ehm eigenlijk wat meer achtergrondinformatie geven en wat meer
context schetsen over eh ritueel misbruik en eh programmering en training. Eigenlijk
even kort eh aangeven hoe de hedendaagse training eigenlijk tot stand is gekomen. Ja,
we weten eigenlijk dat rituelen al zo oud zijn als mensenheugenis eigenlijk, hè. Eh in de vroege
geschriften en in de Bijbel zien we ook al dat er eh kinderoffers werden gebracht en dat er rituelen
werden uitgevoerd toen nog openlijk. In sommige culturen is dat nog steeds openlijk zo. Eh in
onze cultuur eh gebeurt het ook nog steeds. Alleen dan in het verborgene hè en ja in de duisternis.
De achtergrond van de hedendaagse programmering en training of één van de achtergronden eh die
kunnen wij terugleiden naar eh de naties naar de Tweede Wereldoorlog. We weten dat daarin eh heel
veel dat er toen in ook in de concentratiekampen heel veel eh geëxperimenteerd is met mensen.
Onder andere door eh Jozef Mengele en ook nog andere natiewetenschappers die ontzettend veel
experimenten hebben uitgevoerd op de slachtoffers eh uit de concentratiekampen. En we weten ook,
dat is ook bekend, dat eh na de oorlog eh de Verenigde Staten eh eh een heel aantal
van die natiewetenschappers naar Amerika heeft gehaald eigenlijk om van hun te leren. Dat heette
toen project Paperclip. En onder het mom van dat project zijn dus heel veel van die wetenschappers
naar ehm ja, Amerika gehaald. Ik weet niet of de CIA toen al bestond of rond die tijd is opgericht.
Ik weet dat jaartallen geschiedenis eh niet helemaal precies, maar uiteindelijk is de CIA
dus eh ook begonnen met ehm met experimenten. Eh daar zijn ook daar is documentatie van. Dat
is op een gegeven moment moet dat vrijgegeven worden na zoveel jaren. En ehm onder andere,
dat weten de meeste mensen wel, is er heel veel met de LSD geëxperimenteerd op bijvoorbeeld
psychiatrische patiënten, eh mensen die zich niet konden verweren, dakloze mensen eh nou ja,
mensen die kwetsbaar waren en als het daar mis mee ging dat toch niet echt eh iemand hun zou missen
of dat ze daar een andere draai aan konden geven. Uiteindelijk is eh is er een project
genaamd MK Ultra eh gekomen. Eh daar is ook veel over bekend. Ehm daar zijn eh overigens ook films
en series over gemaakt die eh wij waarschijnlijk allemaal eh bekeken hebben. Eh zoals bijvoorbeeld
in de jaren '0 de film eh Conspiracy Theory met Mel Gibson waarbij hij dus iemand ehm acteert die
eh programmering heeft ondergaan. En bijvoorbeeld de films van eh de Born Identity, de films over
Jason Born. Iemand die eh eigenlijk geprogrammeerd is als moordenaar. Daar zijn overigens heel veel
films en series over gemaakt over dit gegeven. Eh maar dat viel dus eh allemaal over onder MK Ultra.
eh een een programma of een project wat door de CIA is opgezet waarbij eh mensen getraind
werden als eh moordenaars in dissociatieve staat eigenlijk of in geprogrammeerde staat mensen
moesten vermoorden. En bijvoorbeeld ook ehm de vrouwen werden ehm geprogrammeerd om dus eh via eh
als escort service bijvoorbeeld bij hoggeplaatste mensen te komen om op die manier informatie van
deze mensen in te winnen. Dus dat zijn eigenlijk een soort basisprogrammeringen die heel veel eh
van onze survivors wel eh wel kennen op één of andere manier. Is dat voor jou ook herkenbaar,
Emma? Als minderjarig meisje eh gebracht worden op plekken waar je dus eh eh als
eh escort meisje wordt ingezet, vooral ook om de ja, hogeplaatstereen mensen die daar dus eh
zijn eh dat die geschanteerd worden. Eh dat er beeldmateriaal wordt gemaakt, dat er foto wordt
gemaakt. Die ken ik wel ook uit mijn eigen leven. Eh naties heb ik gimpen van meegemaakt, maar dat
gaat dan eigenlijk meer over ehm ja, de de white power eh die hele die actiegroepen zeg maar. Ja.
Eh fragmenten van eh White Supremacy eigenlijk zeg. Ja. Ja. Hitlers toespraken enzo. En ehm ja,
nou ben ik er nog steeds niet helemaal achter of ik dan nou werkelijk ook ik ben niet bij
Hitlers toe toespraken geweest, maar wel bij eh dat ik fragmenten heb van demonstraties dat ik
daar ben. Een grote feesten waar heel ja, white power is. Oké. heel agressieve muziek, maar dus
ook heel veel seks. Daar ben ik wel zeker van dat ik daar geweest ben. Maar ik kan me eh heel
goed eh voorstellen eh dat ik bij een een Hitler eh toespraak ben geweest. En dat kan natuurlijk
niet met mijn leeftijd. Dus waarschijnlijk ben ik voor grote schermen gezet en was dat
zo eh overweldigend dat je bijna denkt van hè als kind denk je ik ben daar aanwezig geweest. En ja,
je krijgt dan een een hoeveelheid drugs eh ingespoten eh zodat je ook niet helemaal meer
weet hoe of wat. En dan in mijn herinneringen ben ik daar geweest, weet je. Ja. Nou, kan ik
me dat best voorstellen, want die toespraken van Hitler zijn altijd heel heftig en intens. Dus als
je dan klaar als klein kindje daarvoor zit, lijkt me dat inderdaad een overweldigende ervaring. Ja.
Ja. Dus dat is dan eh wat ze daar dan doen is ook gewoon eh misbruik maken van je waarneming ook
als klein kind. Ja. En dat dat komt voortdurend voor in de in de in de programmering. Dus dat je
dus niet zo heel goed meer weet of je dat nou werkelijk bent geweest of dat dus ja voor zo'n
scherm eh hebt gestaan. Waarschijnlijk wel als ik het zo eh nuchter eh ja terugkijk denk ik is
dat gebeurd. Maar als ik het voel en herbeleef zeg maar ben ik daar werkelijk geweest hè. Ja.
Zo voelde het gewoon op dat moment. Precies. Ja. Ja. En zo ga je natuurlijk twijfelen aan je eigen
waarneming wat precies eh hun bedoeling natuurlijk ook is. Dat is precies de bedoeling. Ja. Ja. Dat
je niet meer op jezelf kunt vertrouwen. Nou ja, eh de MK Ultra ken ik niet zo goed. Ehm
behalve dan de films van Jason Born. Die heb ik gekeken. Ja. En dat was voor mij echt oh ja,
dit lijkt zo op mijn verhaal. En ik vond wel dat ze het bijzonder goed gedaan hebben. Ook het het
de fragmentaties steeds terug laten komen denk ik. Maar als je het aan iemand wil laten weten hoe dat
is als je dus een herbeleving krijgt. Nou, zo ziet dat er nou zo ziet dat eruit. Voor mij in ieder
geval wel. Ja. Hè, dat beeld gaat op st op storing zeg maar. En dan komt er dus een een fragmentje
van bijvoorbeeld een hotel waar hij geweest is of van een autorit die gemaakt heeft. Nou ja,
dat zijn voor mij de herbelevingen. Dus ik vind dat bijzonder goed gemaakt. Dat hij eigenlijk een
soort flashbacks heeft waar hij dan dus mee moet puzzelen van wat is er nou precies gebeurd? Ja,
dat klopt. Hij weet het allemaal niet meer. Ja, klopt. Nee, precies. Ja. En dat hij dan
op zoek gaat van hoe zit het nou allemaal? Uiteindelijk dus bij een het is het mooi. Het
verhaal wordt achteruit eigenlijk verteld. Ja. Eh uiteindelijk komt hij dus bij een bij een training
eh uit waar hij dus eh ja ja eh gebruikt is als trainingsmateriaal. Ja. Ja. Dus ik vind het een
hele goede, maar ook wel heel erg confronterende film. Nou, dat kan ik me voorstellen. Ja,
want als je dit zelf meegemaakt hebt, dan lijkt het denk ik heel erg, hè. En ja, zo zijn er nog
wel meer eh series en eh films die ik ook bekeken heb. Ehm vroeger in eh begin jaren 2000 had je
een serie The Pretender. Die ging ook over een jongen die eh die getraind was, maar die had weten
te ontsnappen. En ehm nou ja, eh heden tenagen is de serie Stranger Things denk ik voor veel mensen
bekend. Niet aan te raden als Survivor om die te kijken vind ik. eh omdat het eigenlijk heel
realistisch is. Ehm zij dat gaat over een meisje eleven die eh ja, die ook getraind is eh maar die
ook getraind is om eh in zo'n instituut eh met haar mentale kracht dus dingen voor elkaar te
krijgen en die ook getraind wordt eh om astraal te reizen. En eh op die manier ehm moet zij dan ook
naar eh allerlei mensen toe reizen in de astrale wereld om dan informatie eh daar los te krijgen
en dan te terug te geven aan haar eh handlers, aan de mensen die haar dus trainen. En je hebt
ook een eh een eh seizoen van [ __ ] Maastricht. Dat gaat over eh ook een cultgroep in België dan
die is op een gegeven moment eh tegengekomen in ja in in zijn seizoen en waar dus ook mensen gewoon
eh gemaskerd zijn en dingen doen. Eh je ziet niet echt precies hè wat wat het lijkt een beetje op
vrijmetselerijchtige toestanden, maar ik denk het wordt eh het verfilmd. Het wordt eh eh series over
gemaakt. Het zijn de mensen smullen ervan. Ja. Ja. En en en dan denk ik wel eens eh maar de echte
verhalen die dus eigenlijk Iden dito zijn ja die worden niet geloofd. Ja. Nou ja, daar heb ik ook
wel eens over nagedacht dat ik denk van de mensen die dit maken weten dus ontzettend goed hoe het
zit. Anders kun je dit niet maken. Je kunt ik denk wel eens eh wat voor inspiratieberon zit hierchter
hè? Want het is zo goed. Het klopt precies. Het klopt eigenlijk precies inderdaad. Dus kijk
dat kunnen natuurlijk hè als het de goede mensen zijn kunnen het mensen zijn die het aan het licht
willen brengen. Ja. Hè, maar dat is natuurlijk de grote vraag of dat zo is, hè, of dat het
juist vooral is dat dit vaak in de context van ehm conspiracy wordt de wereld in wordt geholpen, hè,
of als science fiction eigenlijk ook vaak eh zodat mensen het juist niet geloven, hè. En inderdaad
mensen smudden van deze series en films ehm zonder zich te realiseren dat dat dus een realiteit is
voor heel veel mensen en dat het werkelijk zo gaat en dat dit eigenlijk vaak in zo'n film of zo'n
serie maar het topje van de ijsberg is wat er wat er wordt eh getoond. Ja. Hè en eh ik denk dat het
dat het eigenlijk heel vaak juist gebruikt wordt om het eh als science fiction weg te zetten. Heel
eerlijk gezegd hè. Waardoor je dan eh als je hier daadwerkelijk mee komt toch weer ongeloofwaardig
bent hè. En dat is natuurlijk iets wat heel wat we steeds terug ehm wat steeds terugkomt,
hè. Dat je in feite ongeloofwaardig wordt gemaakt. Ja, dat klopt. En daar zit ook training op. Ja,
hè. Ik ik kan mij herinneren dat ik ehm eh een feest heb meegemaakt en en dat ik later
eh word voorhoord eigenlijk eh door de trainers en van wat is er vannacht gebeurd? en dat ik dat
kon vertellen of dat mijn jongens en meiden dat konden vertellen. En dan ehm wordt er gevraagd:
"Oh, dus je bent eh dus je zegt dat je verkracht bent. Door wie dan?" Dan zeg je dat en hoe zag
die eruit? En dan omschrijf je dat en dan is er een klein detail wat je niet hebt gezien in de
hectiek en de afschuw van de nacht. Eh had eh wel of geen schoenen aanbewijs van zoiets kleins. Ja,
dat klopt niet. Dus het hele verhaal wordt eh met met dat stukje wat niet klopt wordt
weggedaan als een leugen. En daar wordt is bij mij heel erg op getraind om jou dus ook aan je
eigen waarneming te laten twijfelen voortdurend. Ja. Maar ook dat als je dus denkt van eh ja,
maar ik ben wel vracht ik moet dus alles blijven onthouden van hoe die eruit zag, hoe die rook, hoe
ik moet al die vragen goed kunnen beantwoorden. Het moet helemaal kloppen, want anders word ik
wordt het allemaal weggedaan als leugen. Als niet gebeurd. Maar het kan nooit dat als jij
verkracht wordt Ja. dat jij dit kan onthouden. Zo werkt ons brein niet. Nee, precies. Nee,
maar dat laat ze je wel geloven dat je dat moet kunnen. Dus dat vraagt ja één eh dat er jongens
en meiden zijn die elk detail gaan onthouden. Ja, inderdaad. Dan ben je ook ongeloofwaardig, want
dat hè stel je je eh je gaat dat vertellen aan iemand. Nou, hij zag er zo uit. Dat klopt niet,
want je kunt dus niet dat kun je nooit dat kun je nooit weten. Kan je nooit onthouden hebben. Ja.
Dus dan ben je ongeloofwaardig. Maar er zijn dus ook delen die zeggen van: "Ja, maar dit kan niet.
Eh wij kunnen dit nooit, dus het gaat mislukken. Ja. Dus het zet op allerlei manieren in dat je dus
altijd eh de verwarring krijgt in je waarneming en daarna kunnen zij altijd zeggen: "Ma het klopt
gewoon niet. Het is niet gebeurd." Ja, ik heb ook eh in mijn bedje gelegen en en dat en dat iemand
eh van van de vrouwen vroeg van eh hoe was je dag? Dat ik zei maar ik heb zo'n zere billen. Weet je
wel? Ja, dat dat komt niet omdat je dat je zeer is gedaan. Je je bent in de speeltuin geweest en je
je bent van de van van de glijbaan af gevallen en dat ging een beetje hard. Weet je dat niet meer?
Je hebt geschommeld vandaag. We hebben zelfs nog een ijsje gekocht. Weet je dat allemaal echt niet
meer? Je wordt zo in de verwarring gemaakt als kind. Ja. Dit het is altijd de bedoeling dat je
jezelf niet meer gaat geloven. Ja, precies. Ja. uiterst gemeen hè, dat ze je dan ook nog eens een
keer allerlei alternatieve verklaringen ja op de mouw spelde eigenlijk, want je weet het ook heel
vaak natuurlijk niet precies meer. Ook niet door de dissociatie hè. Dus dus dus door alles wat je
toegediend krijgt is heel veel wazig ook. Precies. Maar dat betekent niet dat het niet gebeurd is,
weet je wel. En en maar dat laat ze je wel geloven. Ja, precies. Ja. En je wordt voor
jezelf de grootste leugenaar. Ja. Nou, dat is wel eh verpant dat je dat zegt, want dat is iets
wat ik heel vaak tegenkom, hè. dat mensen zich ergens een leugenaar voelen of ergens denk ik:
"Ik ik voer een toneelstukje op of of dat kan toch allemaal niet." En hè dat dat heel vaak terugkomt.
En ik denk wel vaak dat is programmering hè dat je jezelf voortdurend weer eh leugenaar voelt of weer
in de ontkenning schiet hè. En dat is natuurlijk heel blokkerend voor je proces als dat steeds weer
gebeurt. Want ja erkenning is natuurlijk juist waardoor je groeit en heelt. En dit is zo ehm ja,
dit blokkeert zo je proces en het het komt heel vaak weer terug. Ja, maar je denk ook wel dat
het hè als kind ben je altijd soort volwassenen in je leven. Ja, die zijn die die vertellen de
waarheid. Jij bent nog je bent ik was mij bewust van mijn kind. Ik weet niet alles, maar hun weten
wel alles. Zij zij overzien zij zij zullen het wel weten. Maar zij zullen het wel weten, want dat is
ook wel een normale gedachte voor een kind. Ja, op zich wel. Ja. En als daar alles verdraait en
en verwrongen wordt Ja. Ja. Je weet niet waar je blijft. Nee. Dus eigenlijk wordt er gezorgd dat je
ongeloofwaardig bent voor jezelf, ongeloofwaardig voor de buitenwereld. Eh je kan jezelf eigen
waarneming niet vertrouwen. Je kan je eigen eh wat eh hè je eigen ervaringen niet vertrouwen.
Dus daar is gewoon geen enkele basis dan hè. Nee. En je het gevoel van je intuïtie, je buikgevoel
hè die als kind heel sterk is. Ja. Die wordt ook gesloopt daarmee. Ja. En eh nou de afgelopen jaren
dat ik eh over heel veel dingen buikpijn had, maar dat ik dacht van maar het kan niet gebeurd zijn,
want zo Ik had altijd wel argumenten. Precies. Ja. En dat dat die argumenten eh van tafel werden
geveegd en uiteindelijk mijn buikpijn overbleef. Dat ik dacht van ja, maar dus toch dus wel. Ja,
want dat zat altijd al in mijn buik. Mijn intuïtie heeft altijd gezegd: "Dit klopt niet of dit dit is
niet goed. Diegene is niet oké." Ja. Hè? Maar eh dat je verstand daar dan toch op geprogrammeerd
wordt ook. Ja, precies. Maar ook zich aanpast. Ja. En mijn buikpijn en mijn intuïtie eh ben ik
wel veel serieuzer naar gaan nemen daarna. Ja, ik denk dat dat ook zo'n grote sleutel is. Ik denk
altijd zij maken niet voor niks juist die dingen stuk hè, omdat dat ook je je wapens zijn, zal ik
dan maar zeggen, hè. om om voor jezelf te vechten en om eh om te helen zijn dat ook de instrumenten
dat je juist weer terug bij je eigen intuïtie komt en weer op je eigen intuïtie kunt vertrouwen. En
eh dat is natuurlijk niet voor niks dat ze daarop inzetten om dat stuk te maken. Of je intuïtie,
je waarneming, je wil, hè, dat proberen ze je natuurlijk allemaal af te nemen. En ik en die
complete verwarring is gewoon dat ja, ik weet niet zo goed wat van woord ik daaraan moet geven, maar
het is je weet niet meer je weet werkelijk niet meer waar je voeten staan. Nee, nee. En je weet
dus ook totaal niet meer wat je van jezelf wel of niet kunt geloven. Nee. En het is al zo moeilijk,
want in de buitenwereld is ook veel ongeloof. En en eh word je ook ongeloofwaardig gemaakt. Ja. Ja,
dat is heftig. Hoe belangrijk dus ook dat er mensen zijn die wel weten wat er gebeurt en
hoe dat zit en hoe het ook zit als je zelf als survivor die verwarring zelf hebt hè en
de ontkenning zelf hebt of of zelf denkt dat je een leugenaar bent of wat dan ook. En dat er toch
mensen zijn die weten hoe het zit en die weten Ja, dat is echt enorm belangrijk hè. Er komen
dingen boven en als dat niet geplaatst kan worden, hè door iemand ja je verdwijnt er gewoon in. Ja,
je denkt ik ben knetter gek geworden gewoon hier. En eh daarom is die nou ja, nogmaals die kennis zo
belangrijk. Ja, zeker. Ja. En ook de boeken die eh die ik daarover gelezen heb. Ja. Hè Janine Visser
die heeft een heel mooi boeken over geschreven. En zij is Amerikaans toch? Eh ik weet het eigenlijk
niet. Nou, het is een Engels boek. Het is vertaald eh naar het Nederlands. In ieder geval ik heb hem
in het Nederlands. Oh wel. En zij legt heel mooi die trainingsvormen uit. Ja. hoe het systeem is
op opgebouwd. En eh jij bedoelt Alice Miller denk ik. Oh ja. Ja, je bedoelt niet Janine Visje. Ja,
Alice Miller. Ja. Ja. En eh ik geloof niet dat elk trainingsprogramma hetzelfde is,
maar de grootste lijnen zijn wel hetzelfde. Ja. Nou ja, dat is ook een beetje waarom ik deze
context een beetje uitleg, hè. Omdat ze natuurlijk eh er zijn ontzettend veel verschillende soorten
programmeringen natuurlijk uit ontstaan op een gegeven moment. En en ehm ik denk dat dat
het heel veel op elkaar lijkt, hè, dat daar heel veel overeenkomsten zitten. En bij de ene is het
misschien net even zo of net meer hierop of net meer daarop geprogrammeerd. Eh maar ik denk dat
het in de basis hè de methodieken zijn natuurlijk hetzelfde en die zijn in de basis hetzelfde. En
dan kun je in feite elk programma eh ja trainen. Ja. eh wat de daders maar in gedachten hebben. Ja,
want ik denk dat daarin eh je hebt de basis van zo'n training, maar ik denk dat daarin ook wel
gekeken wordt naar heel hoe is het kind precies? Ja, hè. Ik ben heel intuïtief. Ik kan heel goed
inbeelden. Dus daar hebben ze bij mij enorm op ingezet. Eh op je op je verbeelding zeg maar. Ja,
precies. Ja. Ja. Ik geloofde alles wat langskam, hè. En en als je later eh later hoort hoe ze dat
dus in scène hebben gezet, denk ik: "Jeetje, dat is dat is echt heel heftig." Ja. Hè,
want eh tuurlijk heel veel kinderen geloven alles eh en als je er maar een schemalampje achter zet,
het kind gelooft dat het een spook is, weet je wel, achter een lagentje of eh maar eh ze zetten
daarop in op wie je bent, op je karakter, maar ook je zwakheden eigenlijk, hè. Ja. Ja. Maar ook wel
gewoon de dingen die dus voor die leeftijd normaal zijn, hè. Kijk, een kleutertje heeft natuurlijk
heel erg het magische denken. Dus ze ze gebruiken ook gewoon je eigen ontwikkeling eigenlijk in
feite tegen je hè wat in de normale ontwikkeling thuis hoort. Ja. Ja, dat is heel ehm nou ja,
eigenlijk natuurlijk gewoon heel heftig. Ja, misschien is het wel goed om ook te zeggen van hè,
er zijn natuurlijk eh ook verschillen qua groep hè. Sommige groepen zijn natuurlijk uiterst
georganiseerd en heel structureel en en zijn ook heel bedreven in de programmering, hè. En
er zijn natuurlijk ook groepen die dat wat minder kunnen of wat minder eh kennis in huis hebben en
wat amateuristischer, zal ik maar zeggen, te werk gaan. Dus dat verschilt natuurlijk ook nog hè in
in hoe ehm ja, ik zal maar zeggen hoe stevig je programmering in elkaar zit. Eh hangt denk ik ook
een beetje af van de groep waar je natuurlijk uitkomt of het netwerk waar je uitkomt. Ja. Ik
denk dat ook, want eh ik heb jou wel eens horen zeggen van jou jouw training is gewoon echt gewoon
structureel in elkaar gezet. Eh dat staat op zich dat heeft jaren op zich gestaan. Maar dat je
toen ik zei van ik ken ook mensen waar het gewoon echt ja een soort van wel proberen opgezet eh is,
maar een soort van mislukt. Ja, zo lijkt het in elk geval aan de buitenkant hè. Je weet,
ik kan natuurlijk niet in andere mensen hun hoofd kijken, maar eh zo lijkt het in
elk geval wel dat het eigenlijk gewoon als één grote chaos aanvoelt voor de persoon en en die
die nergens wijsheid kan worden en die dus die structuren juist helemaal niet eh kan vinden en
kan zien. Ehm wat natuurlijk niet wil zeggen dat ze er eigenlijk in de basis niet zijn.
Alleen ja, dat is dus dan ook helemaal eh aan het oog onttrokken eigenlijk hè, dat je dat dat
mensen daar dus geen toegang toe hebben of dat niet kunnen ja zien van binnen hoe het zit. Ja,
dat lijkt me echt heel erg ingewikkeld. Ja, dat is heel chaotisch. Ja. En ja, en dat je dan bepaalde
aanspreekpunten ook van binnen die heb ik dan die heb je precies die heb als je die niet hebt. Ja,
lijkt me dat een heel warrig chaotisch leven. Ja. Ja. Nou ja, goed. Kijk, jij jij vertelt al over
de verwarring die jij ervaart, hè, eh of ervaren hebt, hè, dat het sowieso al opgezet is allemaal
om jou helemaal in de war te brengen. Ja. Hè, en als er dan als de structuur dan ook volledig eh
aan je onttrokken is, dus dus als hij er is, dan zie je hem niet of hij is er niet. of hè
het is allemaal gefragmenteerd geworden of of hoe dan ook. Eh ja, dan en dan is voel dan voelt het
natuurlijk soms voor mensen alsof er helemaal geen touw aan vast te knopen is, hè. Alsof je
nergens een aanknopingspunt kan vinden. Dat is inderdaad wel heel heftig en heel verdrietig ook.
Ja, precies. Ik vind het sowieso altijd gewoon heel ernstig dat andere mensen zo met jou bewust
zijn en met jouw hoofd hebben. Ja, wat is daar een net woord voor geklooid? Ja, dat is nog
een heel net woord, hè. Ja. Eh het is van jou, maar andere mensen zijn daar binnen gedrongen en
hebben daar hun eigen systeem ingezet, hè. Er zit natuurlijk heel veel wat helemaal niet van jou is,
wat in jouw systeem is geplant. Ja. En dat vind ik sowieso altijd een heel heftig gegeven, hè. En
en eh ja, probeer ook altijd om mensen terug te brengen. Hé, maar je bij van hyé, maar jij bent
van jezelf en het is jouw hoofd. Hoe hoe wil jij dat dat jouw binnenwereld eruit ziet? Hoe wil jij
dat het wordt? Hè, want andere mensen hebben daar gewoon zonder jouw toestemming inbreuk op gemaakt.
En dat is gewoon een heel heftig ernstig gegeven wat hè, want programmering is natuurlijk iets dat
blijft in je systeem zitten als je daar niks aan doet hè. Dat blijft daar gewoon zitten. Dat gaat
niet eh vanzelf eh stoppen ofzo. Dat blijft gewoon draaien. Zelfs al als jij het niet deprogrammeert,
zeg maar precies. Dan blijft het gewoon draaien. En zelfs al ben je zeg maar niet meer binnen de
bereik van degene die het daar gezet hebben, het blijft toch het blijft toch zitten. En dus hun
macht blijft dan op jou, over jou. En dat ja, dat is natuurlijk iets Ja, dat is vreselijk. Ja. En
los daarvan hè van dit eh vind ik dat wel even mooi omdat ik dus nu ook aan het deprogrammeren
ben. Ja. Want ik ken de programma's dus en ehm over het van het is van mijn is mijn eigen lijf,
het is mijn leven dat ik dus echt nu kan kiezen van heyé maar hoe wil ik het dan hebben? Ja,
ik vind het fantastisch. Ja. Ja, want je zet het naar je eigen leven zoals je het eigenlijk altijd
had willen hebben. Ja, precies. Ja. En dat is echt heel fijn om dat aan te kunnen raken van ja,
nou letterlijk iedereen dringt binnen en en en eh zorg dat jouw leven eh ingevuld zals
hun het eh willen. Ja. En ik heb wel eens van waar heb ik in vredesnaam nog een eigen keuze
kunnen maken? En tot mijn grote verdriet is er altijd inmenging geweest in elke keuze die ik
heb gemaakt in mijn leven. En dat zonder eh dat je dat doorhad. Ja. En dat weet je op dat moment
natuurlijk niet. Nee. Nee. Nu kan ik zeggen: "Ja, maar die keuzes die ik nu aan het maken ben,
die zijn van mijzelf." Precies. Ja. Maar hoeveel jaren inderdaad een systeem blijft draaien,
een programmering blijft draaien zolang je als je er niks aan doet, dan is het dus eh elke keuze die
je maakt zit een zit een inmenging in van het van de groep. Ja. Van het programma natuurlijk,
want je denkt soms dat je vrije keuze maakt. terwijl dat nog niet zo is. Want heel vaak weet
je ook niet dat het dat het een programma is wat op de achtergrond rijdt, toch? Nee,
precies. Dat weet je ook niet. Nee, dat en dan voelt het alsof: "Nou, ik wil dit gewoon." Ja. Hè,
dat hoor ik ook mensen welgen. Ja, ik wil ik wil dit gewoon zelf. Terwijl ik dan denk volgens mij
is dit niet een vrij willen. H ja. En dat is heel erg naar om achter te komen uiteindelijk
van ah maar dat is dat was dus niet een keuze. Dat was geen vrije keuze. Dat was programmering.
Zuur als je denkt als je toch al heel lang eruit bent. Ja bah, ik heb het weer weer. Ja, weet je,
dat is gewoon balen. Nou, het lijkt me gewoon een hele eh verdrietige realisatie dat dat je
dus dan nog niet vrij bent of dat je van die macht van hun eigenlijk in je systeem. Ja, maar goed,
als je ziet hoe doordreng het is dat het vanaf de eerste dag van je ja leven al eh zo gedaan en zo
bedacht is, dan denk ik het is het is ja, het is zo doordrengd met alles. Het zou ook raar zijn,
hè, als het eh eh met een vingerknipje klaar was. Ja. Nee, dat dat eh dat zo zo werkt het inderdaad
echt niet. Nee, nee, je bent er helemaal mee opgegroeid, hè. wat jij vertelde dat het eh vorige
keer dat het gewoon van je baby zijn af daar al begonnen is. Ja, dan weet je natuurlijk in feite
niet eens wat jij is en wat niet jij is. Nee. Nee, dan moet je echt ontdekken dan. Precies. Opnieuw
ontdekken. Ja. Ja. Nou, eventjes terug naar eh de context. Het schetsen van de context. Ehm ja,
ik denk dat het goed is om te benoemen dat er ehm binnen de groepen cultetwerken, hoe je het ook
noemen wilt, eh ook verschillende richtingen zijn, om het maar even zo te zeggen. En dat het echt
eh de satanisch ritueel misbruiknetwerken zijn die dus heel erg de nadruk hebben denk ik op de
satanische rituelen. dat er ook netwerken zijn die veel meer ehm zich richten op de seksindustrie,
eh de pornografie, dat er groepen zijn die vooral heel veel training doen als het over hekserij
gaat, dat meer hun ehm ja, hun richting is. Nou, er zijn ook eh groepen waar het astrale astrale
training een grote rol speelt. En zo kunnen er eh groepen zijn met een ja, met een soort identiteit.
die zich echt richten op één tak. Maar er zijn ook groepen die alle van alles een beetje doen,
om het maar zo te zeggen. En ehm nou ja, wat is jouw daar wat is daarin jouw ervaring, Emma?
Eh nou, ik heb eigenlijk van alles wel een eh een tik meegekregen. Alles wat je net noemt.
Ehm ik mis nog wel de vrijmetselerij die eh die komt ook in mijn eh in mijn verhaal eh eh verder
naar voren. Ja, klopt. En ja, eigenlijk overal wel eh een een programmering gehad op deze op
deze verschillende groepen. Ja. Ja. Zoals gezegd hebben sommige groepen dus echt een specifieke
identiteit en zijn eh andere groepen ehm is het in andere groepen zo dat nou ja,
dat al deze dingen wel voorbij komen. Zoals Emma ook zegt. Ehm er kan ook uitwisseling zijn tussen
verschillende groepen. Heb je daar ervaring mee, Emma? Ja, zeker. Mijn groep of de groep waar ik
eh veel in in was eh stond niet heel hoog in de ranking zeg maar. Ja, maar wij waren echt eh wij
werden gescout voor eh de meiden in deze groep werden gescou door de hogere groepen. Ja. Om
ingezet te worden voor de pornografie eh voor het eh de seksindustrie. Ja. Eh voor het eh het eh eh
opbrengen voor de baby's eh of het aanleveren van van de offerbaby's, zeg maar. Ja. Dus daar werd in
mijn groep voor gescout vanuit de hogere groepen. Dus dat was eigen war eigenlijk de toeleverings eh
eh leverancier voor hog voor de hogere groepen. Ja. Dus eigenlijk is het ook zo dat eh in binnen
de netwerken ook nog een hiërarchie bestaat. Zeker. En een organisatie eigenlijk. Ja. Ja. Nou,
dan hebben we ook nog ehm de monarchprogrammering. Dat is eigenlijk een terugkomprogrammering hè,
om te zorgen dat je eigenlijk altijd weer terug moet keren naar eh de groep of de cult of de
daders. Ehm heb jij daar ervaring mee? Eh Emma, ik wist helemaal niet dat het zo heette. Dat was
wel eh dat heeft dus met de vlinder de monarch vlinder te maken. Ja, klopt. Ik weet ook niet
of het nu nog zo heet, maar zo eh heet die heette die in het eh in het begin in elk geval. Ja. Nou,
toen ik dus dat hoorde, ben ik die naar Vlinder op gaan zoeken op internet. Toen dacht ik: "Ah,
die komt me bekend voor." Dus dat ja, dus dat was ook weer van oké, dat is maar goed, niet gelinkt
aan aan de terugkom eh terugkomacties noem ik dat. Terugroepacties van eh hè van mij. Ja. Ja. Ik weet
dat ik in het begin, ik denk tot aan mijn al, tot aan mijn 20se, moest ik om de 5 jaar opnieuw eh
terugkomen met een nieuwe programmering. Eh werd gekeken of alles nog eh in het eh geril
liep en alles eh eh werd natuurlijk elk jaar wel hè, rondom mijn verjaardag werd dat bekeken,
maar die eh om 5 jaar was heel specifiek en of er nog hergeprogrammeerd moest worden. En toen
ik eh het huis verliet moest ik om de 10 jaar terugkomen. Dat zat echt in jouw eh systeem zeg
maar. Ja. Ja. En hoe eh doen doen ze dat dan om te kijken of alles nog eh goed zit? Eh zal ik dat
maar zeggen? Nou, er worden eh delen tevoorschijn geroepen. De de rapporteurs bijvoorbeeld. Gaan we
het allemaal nog over hebben eh hoe eh er wordt eh er moet worden bijgepraat. gaan ze kijken of
iedereen er nog is. Want ja, nou ja, je kunt dus integreren en dan zijn de delen weg en eh Ja,
precies. Klopt het systeem niet meer zoals zij het had. Nee, dan loopt het systeem niet meer.
En dan kunnen ze aan de hand van daarvan kunnen ze wel gaan kijken van heyé eh waar zit ze in
het proces en kunnen wij daar nog eh iets op eh op repareren, zodat het dus eigenlijk wel weer
eh integreel gaat lopen. Ook al is ze niet meer ehm binnen bereik van een groepwijze ervan. Eh
ze willen toch wel heel graag dat de programmering blijft lopen, want dan blijft de zwijg zwijgplicht
blijft ook bestaan. Ja. Jij zei van tot mijn 20se moest ik elke 5 jaar terugkomen. Ehm was je dan
toen al weg of of hoe hoe zat dat in jouw situatie als je daar iets over wilt zeggen? Nee, toen was
ik nog niet weg, maar ik ging eh ja, rond mijn eh 25e eh 27 ging het huis uit. Ja. En ehm ja,
vanaf die tijd ben je niet meer dag en nacht zeg maar onder controle. Dus hè, dan ga je eh of dan
ging ik op mezelf wonen. Ja, het is wel bizar mijn 40se zeg maar eh niet meer hoefde te komen. Dat
werd van binnen gezegd. En dat ik zei: "En waarom niet dan?" Nou, het was niet de bedoeling dat je
dat we ouder zouden worden dan 40. Zo. Ja, dus mijn laatste terugkactie zou zijn geweest. Ja.
met met 35 dan. Ja. En dan zou je er ook Het was niet de bedoeling dat het de 40 zou halen. Zou
halen. Ja. Denk ja, die snap ik wel rondom die tijd wat er toen gebeurde als ik dat zo terug
kan halen. Ja. Denk ja, dan snap ik dat daar eh dat ze daarop in hebben gezet. En waarom wat wat
maakt dat je dat Ik weet dat zo'n systeem als dit in ieder geval dat heb ik eens horen zeggen door
de geleerden. Ja. Je onderbewustzijn onderdrukken. Ja. is tot een bepaalde leeftijd houdbaar. Ja.
Ja. En dat breekt vaak open tussen de 30 en de 40 jaar. Ja. Oh ja. En dat was natuurlijk veel
te riskant. En dat was veel te riskant dat dit zou gaan eh openbreken. En dat mocht natuurlijk
nooit gebeuren. Nee. Dus we hebben daar denk ik op ingezet. En het is open gebroken rond
die tijd en hoeveel eh zelfmoordprogrammeringen er aangingen. Dat dat was dat was afschuwelijk.
En het was ook de bedoeling dat ik dus daardoor zou eh te komen overlijen. Ja. Omdat je het dan
zelf zou doen als zij het niet eh als je niet als als zij het niet doen dan dan moet je het zelf
doen. Ja. Ja. Zeker. Dat vond ik wel heftig om te ontdekken. Ik denk oké. Ze hadden dus
niet gewild dat ik na mijn 40se nog weer zou zou blijven leven. Nou dat dat is zeker heftig. Ja.
Ja. Ook heel herkenbaar. De terugroepleeftijden. Ja. de strijd rond bepaalde verjaardagen dat je
die eigenlijk niet meer had mogen halen enzo. Dat is iets wat ik inderdaad heel vaak terughoor. Ja,
dus dat is ook eigenlijk denk ik wel een programma wat heel heel veel voorkomt. Ja,
dat denk ik ook. Nou, ik denk dat we weer heel veel ehm termen hebben laten vallen die voor ons
heel gewoon zijn en eh ja, een beetje vakjaggrond is het hè. Dat is maar voor luisteraars misschien
eh ja, niet bekend zijn. En ik ehm denk vooral het astrale astrale training die eh die je noemde. Ja.
Eh kun jij daar eh ik heb daar een beeld bij eh maar kun jij daar wat meer over vertellen? Ja. Ja,
het astrale reizen. Ja, ik denk dat het eh begint bij dat het eigenlijk ook een onder bepaalde
traumatische omstandigheden een eh ja, een normale reactie is om uit je lichaam te treden. Ehm zoals
bij een ernstig ongeluk hè, dat je het op een gegeven moment eh vanaf bovenaf af ziet. Ja, dat
hoor je ook wel eens ook mensen die bijvoorbeeld op het randje liggen tijdens een operatie dat ze
zichzelf dan van bovenaf hebben gezien enzo. Eh ik denk dat dat het eigenlijk het begin is, hè. Dus
dus er gebeuren natuurlijk dingen, traumatische dingen waardoor je uit je lichaam kunt traden
waardoor dat eigenlijk gebeurt. En daar wordt dan ook training opgezet dat je dus eigenlijk nou ja,
dat dat eigenlijk wordt uitgebreid, hè. Dus dat je uit je lichaam niet alleen uit je lichaam kunt
traden, maar ook dat je eh leert eh dat je naar mensen of eh plaatsen toe kunt reizen. Dat je
ehm leert hoe lang hè dat je langer uit je lichaam kunt blijven, dat je verder weg kunt reizen en dat
je dus ook in astrale vorm eh dingen kunt doen. Ja. En eh ik denk dat dat wel onbekend is. Kijk,
het het begrip uit je lichaam treden, dat kennen veel mensen wel. En er zijn ook
allerlei omstandigheden waaronder dat gebeurt, wat helemaal niets met cult of groepen natuurlijk te
maken heeft. Ja, maar ehm ja, in mijn ervaring is die astrale training wel een onderdeel heel
vaak van eh survivors die eh die uit hun cult of een groep komen en die kunnen dus uit hun lichaam
treden en naar plaatsen of mensen toe reizen en daar ook eh soms dingen doen in astrale vorm.
Wat eh ik kan dat niet zien, ik kan de astrale wereld niet zien. Er zijn ook mensen eh survivors
bijvoorbeeld die dat wel kunnen zien. Eh dus die kunnen ook eh ja astrale lichamen van mensen zien.
En eh hoe heb jij daar ervaring mee? Eh Emma? Ehm nou ik kan wel eh ik kan wel uit mijn lichaam. Eh
in ieder geval dat heb ik geleerd in mijn stukje hekserij die ik hier eh de training heb gehad. Ja.
Ja. Het valt ook vaak binnen de hekserijraining hè om eh om dit te te kunnen. Ja. Ja, dat is eh
dat is soms wel eens een eh meer een uitdaging om in het lichaam te blijven dan eruit. Maar eh en ik
kan ook astraal eh mijn delen eh zijn astraal gaan reizen, maar de eh om ik ik weet dat er verhalen
zijn en ik ik verbeter me, maar ik denk dat het is uit de hogere groepen juist die veel meer contact
hebben met ehm ja, de je hebt verdiepingen in in die hebt die die hiërarchie heb je dus in de
groepen. Ik had het niet nodig om omstraal te gaan en dus ergens af te gaan luisteren bij wijze van
ik geloof dat er wel mensen zijn die daar wel daar behoefte aan hebben. Die dus ehm vergaderingen of
of bijeenkomsten moeten manipuleren eh en dus dat op die manier doen. Ja. Ja, dat is wel herkenbaar.
Ehm dat zijn voor mij verhalen. Dat dat ken ik niet. Dat ken je niet van jezelf. Nee, ik kan
eh ik weet dat de delen zijn gaan reizen, maar dat was meer een opdracht. Je moet eruit, want dan eh
zou Emma nooit heel kunnen worden. Bij wijze van hè die delen kun je dus niet integreren, die zijn
weg. Dus precies. Dus er leven eigenlijk dan soms zelfs delen van je buiten je lichaam. Is dat eh
wat je bedoelt? Ja, dat is ook wel iets wat ik ook vaker hoor. En dat ehm dat sommige delen eigenlijk
dus niet meer in het lichaam kunnen zijn. wat jij net zei over de hekserij, de hekserijraining. Eh
wat ik ervan begrepen heb is mensen eigenlijk zich dus juist alleen maar astraal kunnen voortbewegen
en dus niet met het lichaam hè. Dat het lichaam dus heel zwaar voelt als je in het lichaam zit.
Dat je je lichaam dus eigenlijk bijna niet kan voortbewegen eh voor deze delen hè die dat geleerd
hebben. En dat die zich dus veel beter astraal kunnen bewegen dan in het lijf. En dat het ook een
ongelooflijke opgave is voor die delen om in het lijf te blijven. Terwijl als je natuurlijk het eh
bekijkt van het standpunt van heel worden of meer verbonden raken met elkaar als delen, is het voor
die delen dus heel moeilijk, want die moeten dan terugkeren in het lijf, hè. Ja, klopt. En eh dat
is ook heel pijnlijk vaak. Ja, ze hebben vaak hè ze zijn gaan gaan reizen, gaan vliegen in een ehm
ja, ik noem dat de goddelijke wereld eigenlijk, het grijs gebied tussen het leven op aarde en
het eh en en de hemel en de hemelen zeg maar. Ja. En als je het over complete verwarringen hebt en
horror. Ja. Ja. Ja. Dat is dat is daar. Dat heb ik ook gehoord. Ja. Dat het heel afschuwelijk
dat het eigenlijk een vreselijke plek is om te zijn. Heel duister. Dat is echt heel duister.
Gewoon complete Nou, daar kunnen ze geen films over maken. Dat dat bestaat niet. Dat is dat is
echt horror. Dus die zijn compleet van eh van de wereld eh worden ze daar getraumatiseerd. In ieder
geval zoals ik dat mee heb gemaakt. Ja. Nou, dat is ook wel wat ik inderdaad gehoord heb daarover.
Ehm dat het echt heel traumatisch is als je daar zeg maar eh vast komt te zitten. Laat ik het zo
maar zeggen. Kijk, als jij zelf nog de controle hebt over waar jij naartoe kunt reizen, dan kun
je ook weer terug reizen naar je lichaam hè. Maar als je daar vast komt zitten, dat echt heel heel
traumatisch is. Ja. En zeker als ze de opdracht krijgen om daarheen te gaan. Dat heb ik van mijn
delen gehoord. Dat is afschuwelijk. Dat is echt de plek eh van de onderwereld hè, waar je waar je
dan eh heen moet. Ja. Dus je wordt eigenlijk een soort naar de hel gestuurd. Zo zo zo zo
ja ik denk dat het eh binnen de hekserij ook vaak een een eh ja daar wordt natuurlijk heel
veel ja gemanipuleerd hè dus daar is heel veel manipulatie en controle eh tenminste in mijn
beleving en in mijn ervaring hoort dat heel erg bij de heksenijtraining, laat ik het zo maar
zeggen. En daar past dit astrale reizen ergens naartoe natuurlijk heel goed bij. Ja hè van wat
wordt er gezegd? wie doet er wat? En en ook om ehm andere survivors bijvoorbeeld ehm ja, angst
aan te jagen of dat soort dingen. Dat zijn zeker dingen die ik teruggehoord heb. Eh heb jij eh heb
jij daar nog iets eh over te vertellen, Emma? Nou, dit is dus niet bij mij echt ontwikkeld,
zeg maar. Het is puur om om te traumatiseren, denk ik. De controle te houden. Ja. Ja. Ja. vanuit de
daders om controle over jou en over die delen te hou hij dan eh eh ook op andere gebieden dan weer
die controle terug te krijgen ehm en te houden. Eh dat je het gevoel hebt dat je altijd besped wordt
of altijd nagekeken. Nou, dat zijn natuurlijk hè de je geestelsmoeders die altijd eh in de buurt
zijn hè. Dat hoort daar ook allemaal een beetje bij. Ja, maar ik heb dat niet verder ontwikkeld
eh zodat ik dat ik eh met opdrachten astraal kon reizen. Nee. Eh of boodschappen door kon geven.
Maar ben jij wel zelf astraal in de gaten gehouden voor jouw idee of? Nou, dat is wel eh dat dat wist
ik dus helemaal niet dat dat kon totdat ik dus eh aan mijn proces begon en ehm een aantal mensen
wisten dat eh dat er dus met mij van alles aan de hand was. En toen kreeg ik op een dag kreeg ik een
pakketje opgestuurd en dat was een pakketje met eh met een mooie eh bijbelse tekst eigenlijk erop. En
maar geen hand afzender stond erop. Was helemaal niks op terug te vinden of terug te leiden ergens
naartoe. Denk ja, nou ja, een bijbelse tekst. Nou ja, dat kan ook geen kwaad. En dat was best wel
een mooi waar ik van hou met hout en het was mooi geschilderd enzo. Dus eh ja, die hangen we dan
maar in de keuken ofzo of eh hè. Ja. Dus dat ding hing daar. Het was niet mijn favoriete tekst ofzo,
maar ja, goed. Doe maar. Wist ik veel. Ja. Totdat ik jou dus een keertje nou ik denk een jaar of
drie vier terug hoorde zeggen. Maar ze eh er kunnen dus eh objecten achtergelaten worden
door eh mensen uit de uit de groep die bij jou thuiskomen bij wijze als je dat nog niet door hebt
hè dat zij van de groep zijn of nou eh opgestuurd worden of ehm en dat dat een soort van portal is
voor het astrale reizen. En toen ik jou dat hoorde zeggen, dat was helemaal niet voor mij bedoeld.
Dat ik weet helemaal niet meer wanneer je dat zei. Ik dacht [ __ ] dat schraai toen toen ging er in
één keer ik wist het direct een lampje branden. Ik was thuis ik heb dat ding onmiddellijk in de
prullenbak gegooid. Even in de container buiten buiten. Ja, tuurlijk niet in jou. Ik denk zal ik
hem dan ritueel brand verbranden? Denk nou laat maar genoeg eh genoeg mee gehad. Maar ik had wel
zoiets van oh [ __ ] wie heeft er helemaal mee zitten luisteren? Ja. Ja. En wat raar eigenlijk
dat er dus gewoon maar een pakketje wordt gestuurd zonder afzender. Ja. En dat is ik was toen nog
niet zo achterdochtig. Nee, dat zou ik nou nooit meer openen. Ik zou het niet eens Ik zou het niet
eens openen. Het gaat direct weg. Denk als jij mij iets wil geven, dan ga je dat maar
of me persoonlijk brengen of je schrijf keurig je naam eronder. Precies. Ja. Geen pakketjes aannemen
waarvan je niet weet van wie die komt hoor. Echt niet. Nee. Nee. Precies. Nee. Inderdaad.
Toen dacht ik oh ja. Ja. Er zijn ontelbaar veel films hierover gemaakt, weet je wel. En dan heb je
het opeens over een portal die dus dus werkelijk bestaat. Dan denk ik ja, precies. Ja. Hoe gekker
moet het worden ofzo. Ook dit weer hè. Daar worden dus weer veel films over gemaakt enzovoort. Die is
niet eindeloos, weet je wel. Dat gaat eh de ene poort de andere wordt geopend overal. Precies.
Ja. En dat het dan opeens in je eigen leven in je eigen keuken hangt. Dan denk je: "Ja, godverdik.
En wat doe?" Ja, precies. Ik wist het niet. Nee. Nee. Dus eh ja. Nee. En zo kan dat zeker zijn.
En eh en zo kanen er dus ook dingen ja eh gebracht worden of naar achtergelaten worden door je visite
wat je niet in de gaten cadeautjes gegeven of hè en en ja je hebt hoe onschuldig het is hè weer die
onschuld hè eh wat ongelooflijk mis misbruikt wordt. Ja. Waar je dan niks achter zoekt. Maar
intussen is het eh voor de dader een ingang of voor de daders een ingang hè. Voor de groepen een
ingang. Ja. Nou, zo zie je maar hoe belangrijk het dus is om eh als survivor zeker je huis af en toe
eens even door te gaan en eh te kijken of er nog eh dingen in je huis zijn waarvan je voelt: "Hm,
dit vertrouw ik niet." Liever het zekere voor het onzekere nemen, denk ik. Veiligheid voor alles.
Ja, is mijn de altijd. Ja, met een goede gezonde dosis achterdocht vind ik heel gezond eigenlijk
eh ja, in eh in mijn situatie dan. Ja, het moet bijna wel. Ja. Ja. Ja, liever een keereschoten
en iemand gedacht van nou die is niet oké en die uiteindelijk wel goed blijft te zijn dan dat je
er gewoon met je beide ogen intrapt. Precies. Ja. Ja, het misleiden is natuurlijk eh één van
de tactieken die ze die ze veelvuldig gebruiken in in eh ja, in de groepen waar we het over hebben.
Ja. Wil je daar wat over vertellen, Emma? Ja, daar wil ik wel wat over zeggen en dat is best wel een
groot ding eigenlijk. Eh we hebben het natuurlijk al gehad over de kinderen die misleid worden, hè.
dan worden jou met dat scherm eh met Hitler erop eh wordt jou laten zien en dan geloof jij dat jij
daar bent bent geweest. Eh wat er ook gedaan wordt is dat eh bepaalde feesten vooral de hele grote
feesten eh er zijn kleine feesten die je in je in je eigen groep viert. Ja. Er zijn ook feesten die
in regiogroepen worden gevierd. Dus dan komen er eigenlijk meerdere groepen bij elkaar. Ja,
meerdere regio's komen bij elkaar. En eh ik weet in zulke regio's eh feesten in zulke grote feesten
dat ze ehm mensen verkleden en die lijken dan op bekende personen uit Nederland of uit eh andere
landen die jij herkent als bekend persoon. Oké. Ja. En als die dan jou kwaad doet, jou slaat,
verkracht wat er dus die avond gaat gebeuren, is dat ontzettend moeilijk eh te te bedenken
als jij dus die persoon op tv ziet of je ziet dan op socials langskomen, denk je: "Maar jij jij was
jij was daar toch? En nu zeg je dit of nu zeg je dat of je je bekleedt die functie of die." Ja,
lijkt me ook het toppunt van verwarring eh eerlijk gezegd. Ja, ongelooflij. Want die twee werelden,
nou ja, daar hebben daar zetten ze natuurlijk altijd op in. Die twee mats je niet met elkaar.
Nee, nee, precies. Wat heel moeilijk is, is dat het dus in werkelijkheid dus ook gebeurt.
Dus bekende personen zijn dus ook aanwezig bij een aantal van deze feesten. Maar wat ze doen
is dat eh bijvoorbeeld een bekend persoon is op één feest aanwezig in het echt. Ja. Maar
de 10 feesten die daar achteraan komen, is die verkleed als die bekende persoon? Is dus iemand
uit de groep verkleed als die die bekende persoon. Ja. Maar in jouw in jouw kinder eh hoofdbrein Hm
hm. Ja. is het altijd diezelfde persoon. Ja. Dat is niet van echte onderscheiden eigenlijk. Nee,
ik had laatst had ik een filmpje gezien over een sjaal. Een soort van pentachige sjaal die je over
je hoofd kan doen. Daar staat een gezicht op. Tekent nou, deze was geloof ik van eh van Trump.
Die deed die deed gewoon een willekeurige man trok hij over zijn hoofd, zette daarbij een pet op. Het
was exact Trump. Ja. Nou, dat was in het daglicht. Zie je zo'n beste man ergens in het schemer met
een lampje? Ja, precies. En je bent klein en je je weet niet anders. Ja, ook al ben je tiener,
daar staat gewoon Trump, weet je wel. Het is gewoon werkelijkheid. Het is dus heel erg
moeilijk vind ik om te weten deze mensen zijn aanwezig bij deze deze die mengen zich eh in
in ehm in deze groepen. Ja. Maar ze zijn niet altijd aanwezig. Nee, en dat is natuurlijk ook
weer precies de bedoeling dat je daar weer over in de warm moet raken en en ehm dat je dat niet
weet te plaatsen. En het erge daarchteraan vind ik uiteindelijk moet het niet uitmaken of Jantje of
Pietje of de buurman of een hooggeplaatst figuur aanwezig is. Want het mag gewoon helemaal niet
gebeuren. Nee, precies. Maar als jij zeg maar met je verhaal naar buiten komt en zegt: "Ja,
maar die nacht was ik daar en daar en daar was hij ook bij aanwezig en iedereen kent die persoon.
word je wel met een heel raar gezicht aangekeken van ja, ik geloof het niet. Dat kan niet. Ja,
dat maakt eigenlijk ook weer dat het hele verhaal wat je daarvoor hebt gezegd ook met het Ja. gooi
het kind met het badwater maar eh de deur uit, hè. Ja. Dus je hele verhaal wordt ongeloofwaardig
eh op deze manier. Ja. Gemaakt over je precies. Gemaakt dat maakt dit zo lastig. Ja, want ze zijn
er absoluut bij. Dit gaat ook over hiërarchie. Dat gaat over hooggestaan eh geplaatste mensen op
belangrijke functies. Maar er zit ook verkleding in. Er zit ook misleiding in. Ja. Ja. Er zit ook
illusie in, hè. Er wordt heel veel natuurlijk gedaan met illusie. En dat wil niet zeggen dat
het niet ook in het echt gebeurt. Maar ik denk ook als je daar bent op dat moment dat dat het
voor het trauma wat je ondergaat niet uitmaakt. Want jij ervaart het op dat moment als recht. Ja.
Maar het verhaal om daarna in de buitenwereld te vertellen maakt wel heel erg veel uit. Ja, zeker.
En dat is het ellende van, want je wordt niet meer geloofd. En dat is precies hoe daar zo zetten ze
hierop in. Ja. Ja. Ze zorgen al bij voorbaad dat je ongeloofwaardig bent als je je verhaal wel zou
gaan vertellen, hè. Eigenlijk mag je het al niet vertellen natuurlijk. Er zit al zwijgeplicht en
allemaal programmering op dat je niet gaat praten. Als je dan dat overwonnen hebt en je gaat toch
praten, dan wordt je verhaal als ongeloofwaardig weggezet, hè. En en word jij als ongeloofwaardig
weggezet? Ja. Omdat er dus mensen bij betrokken zijn dat andere mensen niet kunnen geloven dat hun
daarbij betrokken zijn. Z daarbij betrokken zijn. Ja. Ja. En eh nou dan doen we het hele verhaal
maar aan de kant. En dan is diegene ook maar een maar een grote leugenaar. Ja. En dat dat die draai
daaraan vind ik vind ik afschuwelijk. Nou, dat is ook afschuwelijk en het is ook super pijnlijk
natuurlijk. Ja. En dat doen ze heel erg expres. Ja. Ja, dat geloof ik ook. Ik denk dat ze heel
veel dingen heel expres doen om je ongeloofwaardig te maken, hè, waar we het eerder over hadden. Naar
voor jezelf, maar zeker ook naar de buitenwereld toe. En daar hoort dit zeker bij. Dus ik vind dit
ook wel een heel belangrijk punt om eh om genoemd te hebben. Dat is echt heel belangrijk. En ik heb
daar zelf ook wel naar naar eh naar zitten zoeken van hoe ga ik hiermee om. Ja, maar dat ik voor
mezelf altijd geloof wat de jongens en meiden van binnen vertellen. Die was erbij en die was
erbij. Ik geloof dat. Ja. Ja. Moeten we dit naar de buitenwereld brengen voor onze eigen veiligheid
en onze eigen eh geloofwaardigheid vooral gaan we dit niet willen. Nee, ik heb daarvoor gekozen,
want het maakt mij niet uit of die nou bij was of niet of die belangrijke persoon. Ik vind iemand
helemaal niet belangrijk daarin, weet je wel. Nee, nee. Het maakt ook niet uit of die persoon
er nou in het echt was of dat het een verkleed eh figuur was die eruit zag als die persoon. Voor
jou maakt dat eigenlijk voor wat jouw jongens en meiden jou vertellen maakt dat jou niet uit? Nee,
want ik eh eh wat er gebeurt is afschuwelijk. Ja. Ehm ik hoef geen gelijk te hebben hè,
te halen bij de buitenwereld van dat die mensen niet deugen. Dat hoeft het niet, want dat weet
ik wel mezelf. Nee. Ja. Ja, precies. Ja. Ja. Nou ja, en ik denk je doet jezelf juist ontzettend
veel recht natuurlijk en je delen ontzettend veel recht als je hun erkent in hun verhaal
en in hun ervaring. Ja, maar ik weet dat het een bel is een beladen onderwerp. Ja, absoluut. Dus
daarom is het ook heel goed dat we het hier even over hebben en en duidelijk maken hoe we daarin
staan. Want ik heb zelf gewoon de keuze gemaakt van ga ik mijn jongens en meiden hiermee helpen
om dit eh ik heb dit bij mijn begeleiders kenbaar gemaakt. Eh en dat is voor mij voldoende. Ja. Ja,
want zo bescherm ik mezelf. Ja. Ik hoef niet allerlei verhalen van ik geloof je toch niet enzo.
Dat dat dat heb ik daar daar word ik niet heel van. Daar wordt de binnenkant niet rustig van. Ehm
ik help mezelf daar niet mee. Dus ik laat dat zo. En ik krijg toch geen erkenning van die mensen.
Ja. Nee nee ik was daar zeker aanwezig. Natuurlijk was ik daar. Nee natuurlijk niet. Nee. Die mensen
zullen dat juist nooit erkennen natuurlijk. Nee. Daarom. Dus ik ga me daar ik ga me dat niet kunnen
geven. Maar ik vind die erkenning nee. Eh van mijzelf naar binnen toe ja die is heel belangrijk.
Die is om en van de mensen die heel dichtbij jou staan en eh je begeleid en je zegt: "Ja,
we weten dat dit gebeurt. Ja, wij geloven dit." Ja. Ja, dat dat is heel erg belangrijk. En ik
denk voor mijzelf heb ik besloten en daar hou ik het daar hou ik het bij. Ja. En ik ben waakzaam,
weet je wel, met mensen die eh bepaalde functies bekleden. Ja. Ik weet wie jij bent. Ja. Klaar. Ja,
precies. Dus op die manier bescherm je dan jezelf ook, hè. Maar ik denk dat die erkenning voor
jezelf en voor je jongens en meiden dat die de sleutel is, hè. En dat die cruciaal is en ook eh
dat het natuurlijk eigenlijk uiteindelijk helemaal niet per se gaat voor jouw helingsproces over wie
het was, maar over wat er is gebeurd en wat er met jou en hoe het gaat met je met je delen. Daar gaat
het over. Ja. En ik snap mensen willen er andere mensen voor waarschuwen, weet je wel. Dat snap ik
heel goed. Ja. Maar ik vind dat nu niet mijn taak. Nee, precies. Nee, nee. En dan kan ik dat eh ook
helemaal Ja. Ja. En misschien is dat ook juist helemaal niet de taak van de survivor, hè. Want
je, want als survivor heb je eigenlijk je handen al vol aan je eigen geneez, hè. En en gaat het
juist vooral om de erkenning naar jezelf, denk ik. Ja, ik denk dat dat eh ja, dat dat heel mooi is.
Nou, dan laten we het hier weer eens even bij voor deze aflevering, hè. Ja. Volgende afleveringen
willen we eigenlijk eh dieper ingaan op eh hoe ehm het dissysteem eigenlijk opgezet wordt in
de groepen. Eh hoe die training eh gaat. Dus daar gaan we daar gaan we de volgende keer een begin
meemaken. Eh is nog wel even leuk om dat boek te noemen. Eh dat was dus van Alison Miller. Dat
klopt. Ja. Het boek eh Alison Miller heeft twee boeken geschreven. Ehm Healing the Unimaginable,
die is alleen in het Engels eh verkrijgbaar. En eh het werkboek Becoming Yourself en die is ook
in het Nederlands verkrijgbaar ehm met als titel jezelf worden. En dat gaat echt over eh ritueel
misbruik en mind control. Ja, dus programmering en zij geeft veel informatie eh en ook al komt
zij uit een ander land dan Nederland, dat wil niet zeggen dat eh dat dat nou ontzettend anders is in
Nederland eigenlijk, want de principes zijn gewoon hetzelfde en hoe het allemaal werkt is eigenlijk
gewoon hetzelfde. Het geeft heel erg mooi inkijk hoe hoe er getraind is, hoe delen zijn aangemaakt.
Kijk, wij kunnen daar best wel wat over gaan vertellen volgende keer, maar dit is echt een
heel mooi na een naslagwerk en naast of een boek daarnaast van eh heel ver herkenning. En
die herkenning ja, vind ik wel. En dan dat ik ook weet als er een nieuw deel komt en ik weet
welke hoek hoek die uitkomt, dan denk ik: "Oh ja, wacht even, zo." En dat heb jij mee waarschijnlijk
heb jij dit en dit en dit meegemaakt. Ja. En zo kan je ook weer een manier vinden om hem ja op
een goede manier eh te benaderen en te begeleiden. Ja, precies. Ja. Oh, mooi. Ja. Dus dat die boeken
die hebben velen we in elk geval aan. Ja. Maar ook ik had heel vaak Oh, zo doen ze dat dus momenten.
Ja. Ja. Dus dit zijn ook boeken die voor jou voor dat stukje eh inzicht eh en kennis hebben
gezorgd onder andere waar jij het over had. Ja. Ja. Ja. Z ook die die verwarringen hè hoe ze dat
opzetten. Denk je oh maar dat maakt dus niet uit of het nou eh verwarring is geweest. Want de de
gebeurtenis is verschrikkelijk. Ja. Hè? En en dat haal je daar ook wel heel erg mooi uit. Ja. Oh,
nou dat is heel goed om te horen. Ja, dus dat is wel echt een aanrader. Goed, nou dan eh gaan
we het eh nu afsluiten en eh dan tot de volgende podcast weer. Bedankt voor het luisteren. [Muziek]
We recommend upgrading to the latest Chrome, Firefox, Safari, or Edge.
Please check your internet connection and refresh the page. You might also try disabling any ad blockers.
You can visit our support center if you're having problems.